محل تبلیغات شما

بهترین مشاور عالی رسانه ای کیست؟

سمیه فراهانی پژوهشگر و تحلیلگر :


مشاور رسانه ای کیست؟

مشاور فردی است که به م و دریافت کمک اطلاعاتی دربارهٔ موضوع یا موضوعاتی که بین کمک‌گیرنده و یک متخصص کار آزموده که همان مشاور نام دارد مبادرت می ورزد.


مشاور عالی رسانه ای استاد مجید طلیمی
مشاور عالی رسانه ای استاد مجید طلیمی


اما باید اذعان نمود که به نظر می رسد موضوع مشاوره در موضوعات و زمینه‌های مختلف رسانه ای از آینده پژوهی و مهندسی رزلینس تا مدیریت و ذهنیت سازی و بحرانسازی و یا رفع بحرانهای مختلف بین عوام و یا خواص آن هم بصورت علمی و عملی محدوده آن گسترده شده است.

یک مشاور عالی رسانه ای برای اهداف گوناگون دغدغه روزهای سخت را برای مدیران ارشد و سرپرستان و حتی نهادهای دولتی و خصوصی در سر می پروراند.متاسفانه بسیاری از مدیران و مدیران ارشد هنوز پی به اهمیت استراتزیک یک مشاور عالی رسانه ای نبرده اند چرا که هرگز نتوانسته اند بهترین مشاور حرفه ای رسانه ای را انتخاب کنند و یا عملکرد آنرا درک کنند

به شدت معتقدم که مشاور در تعریف خود نکته بسیار مهم و حیاتی را در درون پنهان ساخته است و آن هم این مهم است که مشاور باید از مدیر و رهبر مجموعه ها بسیار سرآمد تر و حتی در حد و اندازه های یک منتور کارازموده باشد .

فردی که راه و مسیر را کاملا طی نموده و اشرافیت خاص و ژئو پولتیک به مسائل بسیاری داشته باشد و مانند یک شطرنج باز نابغه عمل کند او می تواند ده ها حرکت بعدی را در رسانه ها و تبعات حرکات افراد و مجموعه های زیر دست خود را پیش بینی نماید و این مهم میسر نمی شود الا در طول مدت زمان آری یک مشاور حرفه ای رسانه باید شجاع و با تدبیر و عاقل و دانشمند آینده نگر و بسیار مردم دار باشد و مخصوصا به ابزار تجربه مهارت و علم روز جهان کاملا و صدرصد مسلح باشد .

مشاور حرفه ای رسانه مجید طلیمی
مشاور حرفه ای رسانه مجید طلیمی


به شدت معتقدم که یک مشاور کارکشته و کار بلد رسانه باید دقیقا بداند که کجا کی و چه وقت مدیران و رهبران و فعالان اقتصادی و اجتماعی و ی باید سخن بگویند چگونه بگویندو حتی چطور بگویند و در کدام رسانه این مطالب به چه نحوی به اشتراک گذاشته شود.

مجید طلیمی مردی برای تمام فصول رسانه های ایران است او از جنس رسانه و برای رسانه و بخاطر رسانه زنده است در تصادفی سهمگین سالها پیش خودش می گوید که تنها چیزی که مرا زنده نگهداشت عشق و علاقه وافر به رسانه بود

او دقیقا می داند که مدیران باید چگونه چطور و چرا این کلمات و این جملات را که به آنها دیکته می کند را باید بیان کنند تا به موفقیت در جذب اجماع عمومی و یا پایان فتنه ها دست پیدا کنند

تکنیکهای حرفه ای استاد طلیمی که از پیشکسوتان عرصه رسانه است حاصل سه دهه فعالیت تخصصی شغلی او و اموزشهای مختلف در اقصی نقاط جهان است .

او در خانواده ای از جنس رسانه زاده شده و خانواده ای فرهنگی و هم رسانه ای قدرت او را بسیار بسیار افزایش داده است او دقیقا می داند به مدیران و سرپرستان پیرامون هر نکته ای در حیطه کار یک مشاور حرفه ای رسانه چه باید گفت و چه توضیحاتی باید داد .

به نظر می رسد مجید طلیمی سبک جدیدی در مشاوره رسانه ای بوجود اورده است او حتی برای آموزش و ارتقاء سطح کیفی و کمی مدیریتی مدیران از اساتید مطرح و بنام کشور و تیمی زبده استفاده می نماید

یکی از تکنیکهای پیشرفته در عرصه مشاوره رسانه ای استفاده از کار تیمی و آموزش مدیریت و رهبری و همچنین ارتباطات غیر کلامی با رویکرد ذهنیت سازی و بحران سازی است که نام بهترین های ایران در تیم این مشاور عالی رسانه ای همیشه به چشم می خورد تیمی مرکب از حرفه ای ترین های مدیریت و رهبری و زبان بدن و مجموعه ای از اساتید دانشگاه و پژوهشگران این عرصه که سالها است در این خصوص تالیفات و تحقیقات بسیار زیادی دارند .تیم حرفه ای این مشاور عالی رسانه ای را تشکیل می دهند

مجید طلیمی بعنوان یک مشاور حرفه ای رسانه ای سالها است حضور گسترده و فعالی را در وزارت خانه ها و نهادها و ارگانهای مختلف و مخصوصا اصناف کل کشور و حتی در کلاس نیروهای نظامی و انتظامی و. داشته است و همه اینها نشان از تیز هوشی و تجربه منحصربفرد و طولانی او دارد .

با این اوصاف، مجید طلیمی و تیم فوق حرفه ای خود و با تسلط قابل توجهش به نظریه های ارتباطی توانسته است قدمهای بزرگی را برای جامعه مدیریتی کشور و جذب آرای مختلف و در لایه های مختلف جذب نماید

مجید طلیمی از مدیران عالی رتبه حوزه روابط عمومی کشور است که بیش از صدها سازمان معظم ، تشکل های مردم نهاد و شرکت های دولتی و خصوصی به عنوان مدیر کل روابط عمومی و مشاور عالی فعالیت کرده است .

طلیمی در خانواده ای رسانه ای به دنیا آمده است و دانش آموخته مدیریت اجرایی و دارای دکتری افتخاری روابط بین الملل است. .

مشاور عالی رسانه ای استاد مجید طلیمی
مشاور عالی رسانه ای استاد مجید طلیمی


متاسفانه استاد طلیمی سالها پیش و طی یک سانحه بسیار شدید رانندگی مدتها در بستر بیماری بسر میبردند و سپس بعنوان مشاور رسانه ای در برخی از کشورهای همسایه مشغول بکار بودند و در همین زمان بخاطر سالها تلاش و کوشش در عرصه رسانه دکترای افتخاری ت بین الملل از ریاست محترم دانشگاه دولتی ارمنستان دریافت نمودند.

لازم به ذکر است وی در دوران وزارت دکتر میرکاظمی در وزارت بازرگانی به عنوان مشاور عالی روابط عمومی و رسانه و در دوره وزارت مهندس نعمت زاده در وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، به عنوان قائم مقام مرکز روابط عمومی وزارت صنعت ، معدن و تجارت دارای کارنامه بسیار درخشانی است.

او همچنین به عنوان رییس کمپین ملی حمایت از کالای ایرانی و پویش ملی حمایت از پوشاک ایرانی در حفظ و تقویت تولید ملی پیوسته تلاش خستگی ناپذیری از خود نشان داده که هنوز هم این رویه ادامه دارد

همچنین ؛ ایشان به عنوان مدیرکل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور  ، همکاری با دکتر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور در برپایی رویدادهای WTO و کشورهای مسلمان  و دیگر مسوولان عالی رتبه ، نقش بسزایی در توسعه پایدار اقتصادی داشت. که تمام اهالی صنعت و تجارت و اصناف و مخصوصا رسانه به این مهم پیوسته اذعان می نمایند.

استاد مجید طلیمی دقیقا جایگاه و نفوذ هر رسانه ای را با توجه به تجربه درخشان و طولانی خود چه در داخل و چه در خارج از کشور را با توجه به شرایط می‌شناسد و درک می کند او تجربه ای ممتد و موثر بسیار زیادی در این خصوص بصورت علمی و عملیاتی طی این سه دهه فعالیت علمی و عملی خود بدست اورده است.

شاید همین مسئله باعث شده است که در این خصوص بسیار بسیار احساس خطر نموده و با راه اندازی کمپین های متعدد و کارگروه های مختلف و تاسیس اطاق فکر های دائمی و حمایت از تولید ملی برای اعتلای ایران و ایرانی بیشتر بکوشد

یک روز را اگر با استاد طلیمی طی کنید متوجه خواهید شد که او هر روز با تشکیل اطاق فکرهای تو در تو و متناوب با استفاده از افراد صاحب سبک و دست اندرکار بخش قابل توجهی از اطاق فکرهای خود را به تفسیر رسانه گردی ها و تفسیر خبر و ترسیم حرکات بعدی و تبیین استراتژی های بی خطر و کم خطر است.

در نشست های خبری که مجید طلیمی برگزار می کند سیل رومه نگاران خبرنگاران و ژورنالیستها هر فردی را بهت زده می کند او به شدت معتقد است که یک مشاور رسانه ای باید با رسانه‌ها و رومه نگاران سر تا سر کشور ارتباط نزدیک و تنگا تنگی داشته باشد .

همچنین او معتقد است یک مشاور رسانه ای باید دانش میان رشته ای بویژه در شاخه های جامعه شناسی و روانشناسی و ت داخلی و خارجی و مخصوصا حوزه تخصصی فردی/ سازمانی کاملا اشنا باشد.

استاد طلیمی معتقد است که یک مشاور عالی رسانه باید از قدرت پیش‌بینی فرا منطقه ای و چند بعدی برخوردار باشد و صد البته از روحیات و نقاط قدرت و ضعف مدیران مجموعه ها ی بالا دستی خود کاملا با اطلاع باشد و با تحلیل و رصد محیط درونی و بیرونی سازمان و حتی روابط بین الملل نسبت به ارائه دستورالعمل و یا پیشنهاد و یا رد نظرات دیگران اهتمام ورزد .

در پایان برای این بزرگ مرد عرصه مشاور رسانه ای کشور آرزوی سلامتی و توفیق هرچه بیشتر را مسئلت مینمایم.

سمیه فراهانی پژوهشگر و تحلیلگر



مشاور عالی رسانه ای مجید طلیمی
مشاور عالی رسانه ای مجید طلیمی

ترفند عالی برای بالا بردن ماندگاری رایحه عطر

بهترین مشاور کسب و کار و برند- مازیار میر

مشاور انتخاباتی پیشرفته - مازیار میر

رسانه ,ای ,مشاور ,طلیمی ,های ,عالی ,رسانه ای ,مشاور عالی ,مجید طلیمی ,عالی رسانه ,حرفه ای ,سمیه فراهانی پژوهشگر

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Melanie's memory وبگاه شخصی علیرضا چهره سا sadra ansari تاریخ ایران مرجع آموزش زبان ویژه کنکور ساعت مچی مردانه|خرید ساعت مچی مردانه Thomas's life mamreas آسمان nelektpectsnuf